آقايان و تقواي چشم............

خانم ها و نوع پوشش:

در اینجا روی صحبت بنده با آن دسته از خانم هاییست که خارج از عرف اسلامی حجاب و آرایش می کنند و با آسودگی تمام  در محافل عمومی جلوی ملت به ویژه آقایان رژه می روند! به نظر من اینها هم نسبت به دیگر خانم ها و هم نسبت به آقایان بی رحمی و ظلم روا می دارند.( این قسمت رو با استفاده از صحبت حاج احمد پناهیان در جمع دانشجویان میارم)

بی رحمی  و جفا به خانم های دیگر: خانم های بدحجاب به دو دلیل به خانم های دیگر جفا می کند اول آنکه عده ای او را میبینند و به هر دلیلی مانند محجبه بودن ، کمتر بهره جستن از زیبایی ظاهری و ... نمی توانند مانند او عرض اندام کرده و در اجتماع ظاهر شوند و دوم اینکه ،موجب تحریک سایر خانم ها به رقابت با خود شده و این رقابت سبب می گردد که روز به روز وضع حجاب و به تناسب آن وضع عفاف در جامعه بدتر شود یا به قولی " لباس ها آب رفته و دامان  ها آلوده" .

بی رحمی و جفا در حق آقایان: خانم بد حجابی که با آن وضع ظاهری نامناسب در جامعه حضور پیدا می کند به این فکرنمی کند که توانایی پاسخگویی نیاز چند نفر (آقایون) رو دارد.آیا این نهایت بی رحمی و بی معرفتی نسبت به جنس مخالف نیست که غرایز شهوانی آنان را تحریک، اما از برطرف کردن نیاز همه ی آنان بر نمی آید؟  سرانجام جوانی که از داشتن آن خانم  محروم است آیا غیر از این است که یا برای ارضای غرایز خود دست به هر کاری زده و زیر بار انواع فسق و فجور برود و یا اگر فردی مومن و متعهد باشد، نسبت به وضع حجاب و عفاف زنان جامعه بدبین شده و ناخود آگاه از امری ضروری چون ازدواج هراس پیدا کند ؟

و باز متذکر می شوم که موارد فوق رو به جنس  مقابل (آقایان) نیز تعمیم دهید.

ب .خانواده ها : در بسیاری از خانواده ها، والدین به وظایف خود پیرامون تربیت اصولی و درست فرزندان خویش واقف نیستند و به همین سبب آنچه که امروز در جو خانواده های جامعه غالب می باشد فرزند سالاری است و این سبب گشته که فاصله ی بین فرزندان  و والدین روز به روز زیاد گشته ، پدران و مادران در انتقال برخی آموزه های اصولی همچون آموزه های دینی و اعتقادی و اخلاقی به فرزندانشان موفق نباشند.

 البته شاید عده ای بر این عقیده باشند که فرزند سالاری متعلق به خانواده هایی هست که از فرزند کمی برخوردارند (1 یا 2 فرزند)  پس در نتیجه فرزند سالاری و عواقب آن زنگ خطری  تنها برای چنین خانواده هاییست، اما با نگاهی گذرا به خانواده هایی که پرجمعیت بوده و فرزندان زیادی دارند می توان نمونه های زیادی را یافت که اگر چه شاید مقوله ی فرزند سالاری بر فضای خانواده حاکم نیست اما همین تعدد فرزندان و به تبع آن تلاش و صرف وقت و انرژی والدین جهت تامین نیازهای اولیه آنان، خود سبب می گردد که از پرداخت به اصول تربیتی فرزندان غفلت بورزند.

به همه ی اینها این را هم اضافه کنید که برخی خانواده ها به دلایلی چون چشم و هم چشمی های کوکورانه،تجددگرایی و غربزدگی و ... خود  مانعی جهت شناخت و استفاده از حجاب توسط فرزندانشان هستند. خیلی جالب بود که چند وقت پیش شبکه 1 در اخبار جوانه ها (اگه اشتباه نکنم) داشت با کودکانی که ظاهری فشن و موهای سیخ سیخ داشتند مصاحبه می کرد و علت این نوع سر و وضع را از آنان جویا میشد . از آنجا که باید حرف راست را از بچه شنید، آنها نیز می گفتند :"مامانمون اجبار کرده با این تیپ بیایم ". و این یعنی عمق فاجعه!

و باز از این فاجعه بیشتر که بعضی خانواده آنقدر برخی تفکرات افراطی غرب بر آنان مسلط گشته که اعتراف می کنند حیوانات خانگی خود چون سگ و گربه را از فرزندانشان بیشتر دوسته داشته و یا عده ای کلا ترجیح می دهند به جای فرزند، سگ و گربه و ... پرورش دهند!!

از دیگر مواردی که امروزه بر روی روابط خانوادگی و سست کردن روابط بین فرزندان و والدین بسیار موثر است ، وسایل ارتباط جمعی چون ماهواره و تلویزیون هست که در مبحث رسانه (پست آینده) به طور مفصل به آن ها خواهم پرداخت. اما سوالی که در این خصوص مطرح هست این است که چطور والدین حاضر می شوند این وسایل ارتباط جمعی به خصوص ماهواره را در اختیار فرزندان قرار دهند، با وجود آنکه از خطرات و تاثیر منفی اینگونه وسایل بر پیوند های خانواده واقف هستند.

 طبق آمار 89 درصد از ایرانیانی که از ماهواره استفاده می کنند معتقدند که این وسیله ضرر و تاثیر منفی بر روابط خانواده دارد. و باز جالب هست بدانید که بیش از 65 درصد ایرانیان ماهواره داشته و  بیش از 90 درصد به آن دسترسی دارند. و حال تقصیر و اشتباه جبران ناپذیر والدین در این هست که این وسایل را به راحتی و بدون اعمال هیچ محدودیتی ودر اختیار فرزندان قرار داده بی آنکه به تاثیرات جبران ناپذیر و منفی آن در زندگی فردی و اجتماعی آنان توجه کنند. ماهواره ای که شبکه های آن عمق بنیاد خانواده را هدف قرار داده و به دنبال فروپاشی نظام  هستند.


نظرات شما عزیزان:

rabie
ساعت16:03---2 خرداد 1391
سلام
من فکر میکنم که پوشش خانم ها در ایران یکی از غیر عادی ترین و متنوع ترین پوشش هاست
- اصلا فکر میکنم که نوع پوشش خانم های ایرانی خیلی از پوشش خانم های اروپایی خفن تره - حتی میزان استفاده از لوازم آرایش و گریم در دخترای ایرانی خیلی بیشتر از کشورهای اروپاییه اینها همه در اثر تبلیغات و اقناع شدن جوان ایرانی برای استفاده از این ابزار و لوازمه - ایا میدانید که در فرانسه با معروف ترین مارک های ارایشی میزان استفاده از این اقلام بسیار پایینه
تا الان دختری رو دیده اید که قبل از بیرون امدن از خانه کمتر از نیم ساعت جلوی اینه بایسته ؟ معلومه که ندیدیم البته حق میدم محیط رقابتی در جامعه این جوون ها رو این جور عادت داده - کلا ما ایرانی ها زندگی رو برای خودمون سخت کردیم - بخصوص خانم ها عرض دیگر ندارم - پایدار باشید عزیزان


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : جمعه 22 ارديبهشت 1391برچسب:, | 17:31 | نویسنده : رویا احمدی |
  • قالب پرشین بلاگ
  • تیم بلاگ